2. Tehtävä
1. Minkä osan Vilan markkinoinnista tekee ketju ja minkä tekee paikallinen liike, työnjako?
- Ketju päättää myymälän ulkoasusta mutta kaikki myymälän sisällä tapahtuvat asiat liike päättää itse. Eli ketju tekee imagon ja liike myy
2. Millaisia markkinointikanavia ja medioita Suvi mainitsee käyttävänsä? Mitä hän vielä voisi käyttää ja miten?
- Tekstiviesti, alennukset, vip-illat
3. Mitä Suvi Widgrenin kokeluja on levinnyt globaalisesti koko ketjuun?
Mitä ajattelet niistä toiminta tavoista. Mitä hyvää ja huonoa?
-
4. Miten Suvi käänsi remontin hiljentämän myynnin tehokkaasti kampanijaksi? Mitä ajattelet siitä?
-Asiakkaat tulivat katsomaan remonttimiehiä. Kyllähän uskoisin että se toimiii ja miksi sitä ei tekisi jos se tuo rahaa kassaan.
5. Mitä Suvin kertomuksen mukaan tarkoittaa se, että "ollaan ajan
hermoilla"? Mitä sinä ajattelet siitä? Miksi on tärkeää olla
ajanhermoilla?
- Tehdään sitä mikä on sillä hetkellä ajankohtaista, juuri esimerkkinä se michael jacksonin kuolema eli myyjät pukeutui michael jacksoneiksi.
6.Mitä ideaa Suvi ja kump. ei toteuttanut? Mitä mieltä sinä olet siitä ideasta?
-Bad service day, eli ollaan kusipää myyjiä tarkoituksella eikä palvella asiakkaita. En lähtisi itse toteuttamaan asiaa eli se on huonoidea.
7. Miten Suvin mukaan asiakkaat saadaan kiinnittymään, johonkin brändiin?
-Esitellään brändiä esimerkiksi pukeutumalla itse kyseisen brändin tuotteisiin.
8. Kanta-asiakas vs. uudet asiakkaat. Kumpaan ryhmään Suvin myymälöiden
markkinoiti keskitetään. Mitä siitä ajattelet, pitääkö se ollakin niin
vai ei? Perustele.
-Kanta-asiakkaisiin. Kanta-asiakkaat on kanta-asiakkaita eli ne tuo rahaa kassaan eniten ja kun toisaalta taas on semmoisia yhden kerran ihmeitä jotka vaan käy kerran tai kahdesti asioimassa. Toki kaikki asiakkaat on tärkeä huomioida mutta kanta-asiakkaita kannattaa eniten.
9. Syökö verkkokauppa Suvin myymälän asiakkaat? Onko Suvi mielestäsi oikeassa tässä asiassa, miksi/miksei?
-
10. Voiko asiakkaita ohjata kilpailijan myymälään? Miksi/Miksei?
-Voi, jos omasta liikkeestä ei löydy tuotetta ja se on myös hyvää palvelua. Jos rupeaa myymään vaan jotain niin se on tyrkyttämistä.
11.Mitä vaihtoehtoja voisi myyjällä olla pelkän "ei meillä nyt ole" toteamuksen tilalle?
-"Katsotaanko jotain muuta" tai jotain vastaavaa
12.Mitä vinkkejä Suvi antaa siihen, miten voi tarttua tilaisuuteen myydä tuotteita?
-Asiakasta pitää lähestyä ja kysyä miten voisin auttaa eikä vaan jäädä katsomaan.
13. Miten asiakkaita palvellaan kokonaisvaltaisesti?
-Palvellaan mahdollisimman paljon, tehdään sydämmellä juttuja.
14.Miten rekrytoidaan hyviä työntekijöitä? Miten sellainen tunnistetaan?
-Tehdään hakemus ja niitten perusteella kutsutaan haastatteluun. Riittää että näkee asiakkaan.
15.Miten LinkedIn ja Vilan myyjät liittyvät toisiinsa? Mitä sinä ajattelet sosiaalisen myynnin kehittyvän tulevaisuudessa?
-
16. Mikä on pelastanut Vila vaikka joitakin vaateketjuja vetätyy Suomesta? Miksi Vila tekee tulosta?
-Sisään ostot pitää tehdä hyvin ja pitää olla sitoutunut työhönsä.
17. Mihin he käyttävät Whatsappia? Mitä siitä ajattelet?
-Ottavat esimerkiksi kuvia isoista kaupoista ja kommunikoidaan työkavereiden kanssa. Minun mielestä se on hyvä että pidetään aktiivisesti yhteyttä.
18.Mitä suunnitelmissa tulevaisuudessa? Mitä sinä ajattelet Vilan tulevaisuudesta? Perustele!
-Aikoo avata miesten myymälän. Vilan tulevaisuus näyttää mielestäni erittäin kirkkaalta jos on jo paljon vakioasiakkaita ja muutenkin menee hyvin niin mikäs siinä, pitää takoa kun rauta on kuumaa!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti