sunnuntai 20. marraskuuta 2016

Maine ja mainonta TEHTÄVÄ 1

A)
1.Kaikki nuo on hakukoneita jolla voi hakea erilaista tietoa yrityksistä




B)


C)
Mikä on Kirsti Lindberg-Repon mukaan brändin merkitys yritykselle? Mitä itse ajattelet, miksi?
-Brändin merkitys on iso ja sen tarkoitus on tuottaa arvoa sen osakkeen omistajille. Ja minunkin mielestä brändi merkitys on iso ja  yrityksen tuotto koostuu todella paljon hyvästä brändistä koska jos yrityksellä on huono brändi niin ei asiakkaatkaan kiinnostu siitä. 
 
Mitkä ovat Kirsti Lindberg-Repon mukaan vahvoja suomalaisa brändejä?
-Brändin pitää olla tunnettu, arvostettu ja sen pitää myös sisältää asiakkaan arvostamia ominaisuuksia josta syntyy ostohalu. 

Miten suomalaiset brändit pärjäävät kansainvälisessä kilpailussa? Oletko samaa mieltä, miksi?
-Suomalaiset brändit voi pärjätä hyvin mutta se edellyttää sitä että markkinointitutkimus on tehty huolella ja on löydetty oikeat kilpailutekijät ja oikea asemointi sille brändille jonka avulla se pystyy toteuttamaan sille osoitetut toiveet. Olen samaa mieltä, suomalaisten pitäisi vaan saada vientiä enemmän ulkomaille suunnittelemalla paremmin juuri aiemmin mainitut asiat.

Mitä jäätelömerkki teki oikein?
-Alusta asti loivat suhteita lehdistöön jonka kautta markkinoivat hieman toisella tavalla markkinoille tulleen jäätelön. Mieleen painuvalla brändillä luotiin aikaan positiivisia asiakas suhteita 

Mihin perinteistä mediaa tarvitaan brändin rakentamista? Mitä itse ajattelet, miksi?
-Perinteisen median merkitys nykypäivänä ei ole yhtä vahva mutta sitä käytetään luottamuksen, tunnettuvuuden ja arvostuksen synnyttämiseen. Onhan se hyvä jos käytetään vieläkin perinteistä mediaa niin se luo arvostusta ja luottamusta jos on mainoksia vielä esim lehdissä ja tv:ssä.

Mitä suomalaiset voivat oppia aasialaisesta brändäyksestä?
-Palvelukomponentin. Aasiassa on todella hyvä palvelu jokaisessa brändissä.

Onko yrityksen brändillä ja yrityksen menestyksellä tekemistä toistensa kanssa? Miten sinä asian koet?
-Brändillä on todella iso osa koska jos brändi menee pieleen niin yrityksen johto varmasti vaihtuu. Olen kanssa samaa mieltä että onnituneella brändillä tehdään iso osa yrityksen menestyksestä ja tuotosta. 

Toimitusjohtaja ja brändi, mitä siitä Kirsti kertoo?
-Toimitusjohtajan merkitys on todella iso brändin kehityksessä. 

Miten brändin avulla voidaan vaikuttaa taloudelliseen kasvuun?
-Lähestytään asiakasta ja viedään brändi hyödykkeen ja tuotekonseptin tasosta, brändikonseptin tasolle.

Mitä Kirstin mukaan Ikea myy?
-Myydään helpompaa elämää

Mitä kerrotaan yksilön brändäyksestä? Mitä ajatuksia se sinussa herättää?
-Se kertoo ihmisten halusta esiintyä ja kaiken visualisoinnista

Mitä Kirsti Lindberg-Repo kertoo tulevaisuudesta?
-Yritysten pitää uudistua ja miettiä yrityksen tarjoaman suhde se asiakkaan tarpeisiin ja olla sitä kautta kokoajan askeleen edellä. Ei sillä tavalla että kyselee miten voin auttaa vaan että osaa vastata asiakkaan ongelmiin ennenkuin asiakkaalla edes on niitä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti