1)
a) Mitä nopean myynnin (pikafix) keinoja ihmiset käyttävät? Mikälaisia havaintoja sinulla on näistä?
-Sähköposti, facebook ja ylipäätänsä some markkinointia. Esim facebookissa olevia arvontoja.
b) Miksi kikka 3:nen saattaa aiheuttaa asiakkaan pettymyksen? Oletko samaa mieltä, perustele!
-Se jos saat asiakkaita pelkästään kikkojen avulla etkä millään muulla tavalla niin yleensä asiakas pettyy eikä koskaan palaa. Olen samaa mieltä koska jos nään yrityksen jossa on jatkuvasti jonkinlainen alennus myynti niin se viestii vaan siitä että siellä ei kauppa käy ja siellä ei kaikki ole ihan kunnossa. Ja sitten
c) Mitä he ovat Facebook tykkäyksistä? Oletko samaa mieltä?
-Jos niitä tykkäyksiä "kalastellaan" niin se ei ole yhtä tehokas keino kuin se että ne tulisi itsestään että ihmiset löytäsivät sinut ja tykkäisivät. Ja olen ihan samaa mieltä koska ne kalastelemalla haetut tykkäykset ei välttämättä tule pysymään yhtä kauan kuin ne "oikeasti" tulleet.
d) Mikä sitten toimii, jos kikat eivät toimi? Miten ja mitä, miten se voisi toimia sinun yrityksessäsi?
-Oikea viesti oikealle ihmiselle, oikeaan aikaan ja oikeassa paikassa. Esim joku frisbeegolf kiekko alennus minun myymälässä jossain kisoissa. Ihmiset tulisivat poikkeamaan myymälässäni ja ostaisivat jopa jotain muutakin.
e) Mikä se olisi sinun viestisi ja kenelle sen osoittaisit?
- Esim joku frisbeegolf kiekko alennus minun myymälässä jossain kisoissa. Ihmiset tulisivat poikkeamaan myymälässäni ja ostaisivat jopa jotain muutakin. Kaikille harrastajille.
f) Millainen on yksinkertainen myyntipuhe? Mitä siitä ajattelet, riittääkö se?
-Se voi olla soitto, sähköposti, henkilökohtainen video mutta pitää aina muistaa erottua massasta. Viestin pitää myös sisältää luottamusta. Kyllä se minun mielestä riittää koska kaupan teossa luottamus on yksi tärkeimmistä asioista.
g) "Ei luottamusta, ei kauppaa" Minkälaisia ajatuksia se sinussa herättää? Miten luottamista voidaan rakentaa?
-Jos kaupassa on vanha tuttu myyjä niin asiakkaat tuntee olonsa turvalliseksi ja häneltä ne haluaa ostaa.
h) Ei saa piiloutua pasiivin tai "meidän" taakse. Miksi he näin neuvovat?
-Täytyy olla oma itsensä, puhua suoraan ja neuvoivat siksi koska pitää tarjota tuote jota asiakas käyttää.
i) Mitä eroa on asiakkaalla ja ostajilla? Kumpi on tarkeämpi ja miksi? Miten asiakkaita saadaan?
-Asiakas on pitkäkestoisempi kuin ostaja. Ostaja ostaa vaan kerran mutta asiakas ostaa jatkuvasti joten asiakas on tärkeämpi. Ostajiin pitää olla yhteydessä niin sillä tavalla voit saada uusia asiakkaita.
j) Ketä henkilöitä mainitaan oman osaamisensa tuotteistamisessa onnistuneita? Miten voi onnistua osaamisensa tuotteistemisessa?
-Mikko Hyppönen, Petteri Sihvonen, Jari Parantainen, Matti Airaksinen ja Jari Sarasvuo.
Tarpeeksi kapea alue ja olla jonkun alan ykkönen
k) Mitkä markkinointikeinot tuovat pysyviä tuloksia?
-Rakenna suhteita, positioi yrityksesi alan ykköseksi, oikea viesti oikealle ihmiselle ja oikeaan aikaan. Ne on hitaita mutta pysyviä tuloksia yritykselle. Etene hitaasti niin opit uutta.
2)
a) George S. Patton on tiettävästi lausunut, että ”Hyvä suunnitelma toteutettuna tänään on parempi kuin täydellinen suunnitelma toteutettuna ensi viikolla.” Miten se voi olla ohjenuorana verkkomarkkinoinnnissa?
-Että hyvä suunnitelma kannattaa totetuttaa heti koska täydellinen toteutettuna myöhemmin ei tuo asiakkaita välttämättä yhtään sen enempää. Ottamalla palautetta vastaan asiakkailta voit saada tärkeitä vinkkejä joilla parannat suunnitelmaasi sitten jälkeenpäin.
b) Miten palaute tulisi huomioida? Mitä itse ajattelet siitä?
-Palaute pitää ottaa vastaan oli se sitten negatiivistä tai positiivistä koska palautteesta vaan oppii. Ensi kerralla on sitten mitä parantaa. Olen samaa mieltä koska olen itse huomannut saman.
c) Miten markkinointiin voisi saada makuja ja hajuja sinun mielestäsi?
-Markkinointi ei ole yksipuoleista joten sinun kannattaa miettiä sitä muittenkin kanssa koska ihmisillä on omat näkökulmat asioihin.
3)
Mitä ajatuksia se sinussa herättää? (esim. reaktioita pitää saada, mediavalinta ja asiakkaan mielentila, yksi kokeilu ei riitä jne.)
-Mainostus on onnistunut jos reaktioita tulee heti. Kaikkia erilaisia mainoskanavia kannattaa kokeilla ja testata mikä on niistä se toimivin. Et menetä siinä mitään jos testailet uutta koska aina voit palata vanhaan ja toimivaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti